Geschiedenis

Het begon in 2015 met het burgerinitiatief United Lights. Na veel negatieve mediaberichten en veel maatschappelijke vraagstukken dacht Fatima Akchar: “het is tijd voor een positief tegengeluid.” Fatima verzamelt in deze periode veel mensen om zich heen en organiseert een symposium. Later organiseert zij storytellings met Human Books. Zo bemiddelde zij mensen die zich inzetten voor een betere wereld. Dit noemt Fatima rolmodellen; inspirerende mensen. Mensen zoals jij en ik. Mensen die vallen, opstaan en fouten maken. Dit werd het Rolmodellen Bureau.

Onze waarde(n)

Het Rolmodellen Bureau ontwikkelt zich van inspirerend tegengeluid tot een online matchingsplatform waar vraag en aanbod bij elkaar komt. Waar sprekers, locaties en organisaties elkaar vinden en door elkaar gevonden worden. Allemaal mensen en bedrijven die een steentje bijdragen aan een betere wereld.

“Tijd om onder woorden te brengen waar wij voor staan!” Dacht Fatima. En in de zomer van 2020 zetten wij samen met het team de merkwaarden op papier: Eenheid, Liefde en Stuwkracht (ELS).

Een spetterende huisstijl

Het Rolmodellen Bureau heeft flinke stappen gezet, vanaf het burgerinitiatief tot wat het Rolmodellen Bureau nu is. Het concept ‘traditioneel sprekersbureau’ hebben we losgelaten. Bij deze ontwikkeling hoort natuurlijk ook een gloednieuwe huisstijl. Ondanks alle ontwikkelingen zijn deze twee kenmerken nooit veranderd; de cirkel en het bewegingselement. Nieuw zijn de kleuren geel en paars, die ook weer zijn gelinkt aan onze kernwaarden!

Focus op wereld verbeteren

Het Rolmodellen Bureau is geen bemiddelaar meer, maar een voorbeeldbedrijf met de focus op wereldverbetering. Onze missie is onze lijm. Begonnen als ideologen, nog steeds ideologen. Een groep van ontzettend gepassioneerde, ondernemende wereldverbeteraars die constant in beweging is. Het is belangrijk dat jij begrijpt wat wij doen en waarom. Dat uiteindelijk iedereen op dit platform onze cultuur en ideologie omarmt en ons en zichzelf blijvend uitdaagt en inspireert.