Geschiedenis

Het begon in 2015 met het burgerinitiatief United Lights. Na veel negatieve mediaberichten en veel maatschappelijke vraagstukken dacht Fatima Akchar: “het is tijd voor een positief tegengeluid.” Fatima verzamelt in deze periode veel mensen om zich heen en organiseert een symposium. Later organiseert zij storytellings met Human Books. Zo bemiddelde zij mensen die zich inzetten voor een betere wereld. Dit noemt Fatima rolmodellen; inspirerende mensen. Mensen zoals jij en ik. Mensen die vallen, opstaan en fouten maken. Dit werd het Rolmodellen Bureau.

Onze waarde(n)

Het Rolmodellen Bureau ontwikkelt zich van inspirerend tegengeluid tot een online matchingsplatform waar vraag en aanbod bij elkaar komt. Waar sprekers, locaties en organisaties elkaar vinden en door elkaar gevonden worden. Allemaal mensen en bedrijven die een steentje bijdragen aan een betere wereld.

“Tijd om onder woorden te brengen waar wij voor staan!” Dacht Fatima. En in de zomer van 2020 zetten wij samen met het team de merkwaarden op papier: Eenheid, Liefde en Stuwkracht (ELS).

Eenheid
De energie die ons verbindt.

“Wij kijken naar het grotere geheel vanuit de eenheidsgedachte. Wij zetten ons in voor elkaar, de dieren en voor Planeet Aarde. Krachtig in verbondenheid, naar Heelheid en Eenheid. Voor een betere wereld.”

Liefde
De bron die ons voedt.

“Onze passie komt voort uit Liefde en uit zich in enthousiasme, gedrevenheid en acties waarmee wij ons voortbewegen. Liefde is onze optimistische kracht van hoop en onze Bron. Het is de drijfveer die ons beweegt naar een betere wereld. Passie inspireert, is aanstekelijk en zet aan tot beweging. Het is de kracht van het rolmodel.”

Stuwkracht
De kracht die ons beweegt.

“Dit is de krachtige energie die achter de beweging schuil gaat. Deze stuwkracht zorgt voor actie en reactie resultaat. Met de kracht
van toegepaste Kennis, Wijsheid en Liefde zetten we de massa en het transformatieproces in beweging.”

Een spetterende huisstijl

Het Rolmodellen Bureau heeft flinke stappen gezet, vanaf het burgerinitiatief tot wat het Rolmodellen Bureau nu is. Het concept ‘traditioneel sprekersbureau’ hebben we losgelaten. Bij deze ontwikkeling hoort natuurlijk ook een gloednieuwe huisstijl. Ondanks alle ontwikkelingen zijn deze twee kenmerken nooit veranderd; de cirkel en het bewegingselement. Nieuw zijn de kleuren geel en paars, die ook weer zijn gelinkt aan onze kernwaarden!

Focus op wereld verbeteren

Het Rolmodellen Bureau is geen bemiddelaar meer, maar een voorbeeldbedrijf met de focus op wereldverbetering. Onze missie is onze lijm. Begonnen als ideologen, nog steeds ideologen. Een groep van ontzettend gepassioneerde, ondernemende wereldverbeteraars die constant in beweging is. Het is belangrijk dat jij begrijpt wat wij doen en waarom. Dat uiteindelijk iedereen op dit platform onze cultuur en ideologie omarmt en ons en zichzelf blijvend uitdaagt en inspireert.

Onze missie
Het Rolmodellen Bureau bundelt krachten samen en zo ontstaat er een beweging vanuit samenwerking. Via ons platform brengen we vraag
en aanbod bij elkaar op een toegankelijke online vindplek. Door te inspireren is er de manifestatie van een gedeelde visie. Door het maken van bewuste keuzes vandaag de dag creëren we de toekomst van morgen. Te midden van dit creatieproces wordt een online en offline transformatie mogelijk en dit zorgt voor een versnelling in de transitie. Zo transformeren we gezamenlijk naar een betere wereld. Een Wereld van Vrede.

Onze visie
Wij geloven in Wereldvrede en dragen dit als idealisme uit. Dit is een wereld waar Mens, Dier en Planeet Aarde in Liefde, Vrede en Harmonie met elkaar Leven. Waar we vrij Zijn, waar alle wezens gelijkwaardig aan elkaar Zijn en waar we samen één Zijn. Alles staat in verband met elkaar en heeft
invloed op elkaar. Wij verkiezen het Holisme boven het dualisme. Door dit bewustzijn maken wij nieuwe keuzes die leiden tot nieuwe wegen en Nieuwe resultaten. Wereldvrede is een toekomstperspectief. Wij halen dit naar voren door in beweging te zijn. Deze visie is een
gedeelde visie en wordt door velen gevoeld en uitgedragen.